Thursday, December 23, 2010

Nõelsokid ja -kindad

Tegin katsetusi nõeltehnikas asjade vanutamisega. Asju oli kogunenud juba kena hunnik ja viskasin nad siis rõõmsalt kõik koos masinasse, temperatuuriks 60 kraadi ja programmiks täitsa tavaline pesuprogramm. Avastasin mitmeid asju- esiteks tõmbavad asjad ikka kõvasti kokku ja teiseks lähevad nad suurepäraselt pehmeks ja soojaks. Eks teinekord olen targem, nüüd lihtsalt pean kuskilt leidma mõned lapsed, kellele sokid jalga läheksid...


Hästi läks mu kõig suuremate nõelsokkidega, mis olid esialgu u number 44, aga pärast vanutamist on nüüd mulle täitsa parajad, pakun, et peaaegu number 42 (minu jalg on 40-41). Kõige soojemad ja mõnusamad sokid, mida ma siiani omanud olen ja praegu vaevava köha-nohu puhul asendamatu abivahend. Talla pikkus 24 cm, päka laius 12 cm ja soki kõige laiem koht on 16 cm (kannast jalalaba ja sääre ühenduskohani)


Need nõelsokid ootavad küll eriti väikest omanikku, sest mu 10-aastasele õele nad ka jalga ei läinud. Eks ikka juhtub, et asjad lähevad veidi teistmoodi kui tahaks ja ega ma väga kurb ei olegi- hea õppetund käes ja võib-olla kunagi saab mõne pisilapse õnnelikuks teha soojade sokkide-kinnastega.


Ainsad kindad, mis on täitsa normaalse suurusega ja mahuvad mulle jätkuvalt korraliku varuga kätte- eks nad sai alguses ka vähe suuremad tehtud. Pikkust on neil 23 cm ja käelaba laius 10 cm, pöidla pikkus 7 cm.


Sügise lõpupoole tabas mind mütsivaimustus- esimene müts, millega ma hakkama sain, oli roheline ja tuli lõppkokkuvõttes nii väike, et ei tea kas beebilegi pähe läheks. Nüüd vähemalt jagan veidi paremini mütsiloogikat ja tean, et kui altpoolt alustada, tuleb ikka päris parajalt palju suurem algus teha ja kokku peaks võtma hakkama hilja, et liiga kitsas ei tuleks. Millegipärast on kuidagi loogilisem nõeltehnikas mütsi altpoolt alustada, sest siis saab kogu aeg kontrollida suurust ja seda, mis toimub.  Mõlemad hallid mütsid, mis pildil on, on pärast vanutamist ühesuured, alaääre ümbermõõt 48 cm ja sügavust on neil 18 cm. Minule on nad juba väheke kitsad ja ma pole just kohutavalt suure peaga, niiet arenguruumi on mul veel kõvasti :)


Esialgu mulle vähe kitsad kindad on nüüd kahanenud võrdlemisi imetillukesteks. Pikkus 20 cm ja käelaba laius 8 cm, pöidla pikkus 6 cm. Alaääre tegin 2-kordse lõngaga, kui ülemine osa on 3-kordsega tehtud, niiet alaäär tõmbas kõvasti kokku ja on nüüd 6 cm lai. Kätt sinna sisse mahutada on suhteliselt keeruline, küllap neid kindaid saab lihtsalt hea näitena lollist teguviisist kasutada...


Sokid, millega ma veel paar nädalat tagasi ringi käisin, on nüüd ikka päris-päris kitsad. Tuleb jälle mõni laps leida, kellel jalad külmetavad... Soki pikkus 18 cm, jalalaba laius 9 cm ja kõige laiema osa laius kõigest 12 cm. 


Hästi läks ka kõige uuemate sinise ja valgega kinnastega, mis lähevad mulle nüüd täpselt kätte ja kuluvad praeguste jahedate ilmadega väga ära. Vanutatud asi on ikka soojem kui niisama nõelutud ja nõeltehnikas asi on soojem kui kootud, niiet igatpidi hea ja kasulik. Kuna nad mulle kätte lähevad, siis kannan rõõmuga ja leian, et talv on ikka päris ilus aeg küll.


Üks paar kindaid sai mu väiksele õele, rohelise ja sinisega. Nendest unustasin pilti teha, aga vast sai ka pilte praegu siia piisavalt. Kui kellelegi hakkab mõni asi meeldima, siis on väga võimalik kokkuleppele jõuda, võtke lihtsalt ühendust :) Olen ka valmis tellimise peale asju tegema ja pean hoolega meeles, et kui vanutada vaja, siis tuleb asjad esialgu 2-3 numbrit suuremad teha.

Suure pildistamise ja asjadega tegelemise peale tuleb kohe isu oma nõel kätte võtta ja pooleli olevate sokkidega edasi tegeleda, aga peaks hoopis kõlatama ja palju muid asju tegema. Pühad ka ju tulemas, niiet häid pühi kõigile!

No comments: