Sunday, September 5, 2010

Kõlatamiskatsetused

Täna on kena vahelduva pilvisusega piisavalt päikseline hommikupoolik ja nii otsustasingi võtta kaasa oma muinasasjad ja fotoka ning minna õue pilti tegema. Pildid on leidnud tee siia ja kirjutan igaühe juurde ka natuke midagi, et arvamismängu ei peaks nendega mängima.

Esimesel pildil on koha leidnud mu linane rätik, millele tegin äärde sinise ja kollasega kõlapaela. Mõlemad on Jõgeva lõngad, aga kollane on ise Tarbatu suvelaagris sibulakoortega värvitud. Pearätt toimib hästi, kuigi Mütofestil kippus kollane veidi värvi andma, kui pidevalt rätti märjaks tegin, aga plekid tulid pesus maha.

Mu villane pearätt sai endale äärde kollase ja punasega paela. Mõlemad on poest ostetud värvilised lõngad, kahjuks pole ise värvitud.

Sain endale eelmisel sügisel uhke punase vaipkleidi ja sel suvel jõudsin ka paela tegemiseni. Nagu näha, on pael kollase ja rohelisega, väike apsakas küll on tagumise poole paelal, aga muidu näeb päris hea välja minu arust.

Vaipkleidi pael suuremalt ja lähemalt.

Minu kapuuts, mis sai endale ka paela alles sel suvel, sest eelnevalt polnud lihtsalt aega. Pael näeb välja huvitav, kuid pidi algselt tulema hoopis teistsugune. Ei teagi, mis sassi läks, aga kunagi kindlasti üritan sama mustrit veelkord teha, et kindlaks teha, mis täpselt valesti läks.
Minu kõige viimasem kõlatamiskatsetus on kõige uhkem muster, mida ma siiamaani proovinud olen. Algus tuli päris hästi välja, aga vahepeal läks veidi sassi ja nüüd katsetan kuidas muster teistmoodi välja tuleb. Arvestasin paela pikkuseks ka ainult 1,5 m, kuna muster on 28 kõla lai. Eks näis, mis sellest lõpuks välja tuleb :) 
Siin ka sama paela tagumine külg, kuhu tuleb jälle omamoodi põnev muster.
Tükk aega kandsin muinasriiete peal laenatud vöösid, kuna endatehtut veel polnud. Nüüd on mõnda aega juba omatehtud vöö olemas ning üldse muinasvarustuses pole ühtegi laenatud asja enam, kõik on mu enda omad ja enamus ka ise tehtud. Selle vöö muster on küll lihtne, aga minu arvates ilus ja mõjuv, olen täitsa rahul.

Olen alles jätnud mitmeid tehtud kõlapaelade juppe, et oleks tore hiljem üle vaadata oma aegade jooksul tehtud mustreid ja paelu. Siin panin nad siis ühe pildi peale kõrvuti, sest ühekaupa pole neist küll mõtet pilte teha.

Kõlapaelad on mul veel ühe linase ja ühe villase kleidi peal, aga nendest hetkel pilte tegema ei hakanud eraldi, küllap tulevad needki pildid hiljem mõne muu postitusega üles.

No comments: