Monday, October 4, 2010

Kõlapaelad ja nõeltehnika


Tegin küll eelmine kord sõba peal palju pilti, aga lõpuks unustasin ikka sõbast endast pildi üles riputada. Siin ta siis nüüd on. Enne Mütofesti tegin kahe päevaga üle 6 meetri kõlapaela sõba jaoks ja õmblesin külge ka. Sõba ise on üks mu vanemaid muinasesemeid, sinine villane riie sai ostetud esimesena ning sellest on ka ilma varrukateta kleit, mida ma alguses tükk aega kandsin kui veel teisi riideid polnud teha jõudnud. Sõba iseenesest on ristkülikukujuline riidetükk, mis käib õlgadele ja pannakse eest sõlega kokku, et oleks hea soe. Öösiti saab seda ka tekina kasutada ning ka näiteks maa peal istumise ajaks alla panna on see ideaalne. Igatpidi kasulik riidetükk :)


Sattusin eile õppimise asemel hoopis kõlatamislainele. Üritasin järjekordselt jäärasarvi teha, aga pärast ebaõnnestunud katset leppisin kergema keeramisega ning nii tuli ka päris kena, värvikombinatsioon meeldib mulle.


Kui selle vöö otsa vaadata, siis võib näha, mis segadus mul mustriga oli. Tegin sellise segaduse vöö mõlemasse otsa ning lõppkokkuvõttes näeb isegi päris hea välja. Vöö on 4 cm lai ja 160 cm pikk. Kuna ta on piisavalt lai, piisab ka ühekordsest vöökoha ümber panemisest, oma kitsamat ja pikemat vööd keeran kaks korda ümber enda ja kahekordselt keeratud vöö küljes püsivad ka noatupp ning vöökott paremini.


Õhtul ei olnud kõlatamistuhin ikka veel üle läinud ning alustasin siis uut paela ka. Jällegi ei taha õige muster kuidagi välja tulla, õigemini tuli, aga vöö pahupoolel ja negatiivis. Katsetasin siis mitut-mitut moodi, kuidas võiks välja tulla, aga lõpuks sain hoopis paraja segamustri, mis iseenesest näeb ka omal viisil huvitav välja. Mulle hakkas kollane-lilla-tumesinine värvikombinatsioon meeldima, niiet seegi pael samade värvidega.


See vöö/pael on 2,5 cm lai ja peaks tulema u 2 m pikk. Eks ma veel katsetan ja mõtlen, kuidas täpselt jätkan ja millise mustri siis lõpuks saan. Polegi tegelikult niimoodi kõlatamisega veel katsetanud, et mis välja tuleb... Hea võimalus proovida igasuguseid erinevaid keeramisviise ning nippe.


Pildi keskel asuv S-kujuline moodustis on see õige muster, mis peaks tulema, aga kuidagi ei taha tulla õigele poole. Ei saagi päris täpselt aru, kas on mu keeramisloogikas mingi fundamentaalne viga või oli asi lihtsalt hilises õhtutunnis ja väsinud peas. Üritan täna edasi katsetada ja vaatan mis saab.


Tegin ka oma nõeltehnika nõelast pilti. Kui ma õigesti mäletan, siis on see India vesipühvli luu. Mõnus, suure auguga, parajalt pikk ja mugav käes hoida, mulle sobib. Pikkus 8 cm.


Jäädvustasin pildile ka oma hetkel pooleli olevad nõelsokid, loodetavasti seekord tulevad piisavalt suured ja mugavad. Raske on suuri-suuri sokke teha, kui eelnevat kogemust pole :) Kuigi mul on ka endal suur jalg, on see siiski piisavalt väike. Võtsin soovitusi kuulda ja alustasin kannaalust riba varem ning ka kanda ennast varem ja tundub, et tulebki parem. Praegu veel väga hästi aru saada pole, kuidas sääreosa kujuneb, aga kui kunagi aega leian, et need valmis teha, siis panen siia ka pildi. 
Muuseas tegin need sokid uue pistega- lihtsam ja kiirem ja väheke suurem, niiet asjad saavad kiiremini valmis. 

Youtube on kohati väga kasulik infoallikas ja nii veetsingi ühe kena hilissuvise päeva uurides uusi pisteid ning kõige rohkem meeldis mulle see, millega ka need sokid tegin:
Tänud ka tublile inimesele, kes selle video youtube'i üles laadinud on.

1 comment:

Kristjan said...

See nõel on sul sarvest, mitte luust.